top of page

Digitālā pasaule bērna acīm – sapratne un līdzsvars

  • Writer: Mārupes Privātā Pamatskola
    Mārupes Privātā Pamatskola
  • 7. nov.
  • Lasīts 1 min

Mūsdienu bērni aug pasaulē, kur viedtālruņi, planšetdatori un dažādas lietotnes ir kļuvuši par ikdienas sastāvdaļu. Dažkārt vecākiem un skolotājiem tas var šķist mulsinoši vai pat nedaudz biedējoši – bērns ilgi spēlē, skatās video vai runā ar draugiem tiešsaistē. Bieži rodas jautājums: kā panākt, lai tehnoloģijas kļūst par draugu, nevis traucēkli?


Svarīgi atcerēties, ka ierīces pašas par sevi nav “sliktas”. Bērna smadzenes vienkārši reaģē uz pasauli ap sevi un meklē to, kas sagādā prieku, atvieglojot stresu vai palīdz atpūsties. Uzvedība pie ekrāna bieži nav dumpis pret noteikumiem, bet mēģinājums tikt galā ar emocijām, nogurumu vai neskaidrību.


Kad mēs, pieaugušie, mācām bērnam veselīgas robežas, tas nenozīmē kategorisku aizliegumu. Tas nozīmē saprast un vadīt , rādot piemēru un piedāvājot alternatīvas. Dažkārt pietiek ar īsu pārtraukumu, pastaigu svaigā gaisā vai kopīgu aktivitāti bez ekrāna – un bērns sāk apzināties savu laiku un uzmanību.

Svarīgākais ir redzēt vajadzību aiz uzvedības un neuztvert digitālo aktivitāti kā problēmu. Tas ir iespēja mācīt bērnam jaunu, pašpārvaldi un atbildību. Kad bērns saprot, ka vecāki un skolotāji viņu saprot un atbalsta, viņš iemācās lietot tehnoloģijas gudri, saglabājot kontaktus ar apkārtējo pasauli un cilvēkiem sev tuvāk.

Digitālā pasaule bērna acīm var būt gan aizraujoša, gan izaicinoša. Mūsu uzdevums ir būt viņam blakus, mācīt un sapratni – tad ekrāni kļūst par sabiedrotiem mācībās, radošumā un dzīvē kopumā.



ree

 
 
 

Komentāri


lvbig.png

Liliju iela 20
​Mārupe, Mārupes pilsēta, Mārupes novads, LV-2167

+371 25583552

  • Facebook
  • Instagram

 

© Marupes Privātā Pamatskola 2025

 

bottom of page